Dames en Heren, ze hebben hem, Sprengeman.


In navolging van de soap Sprengeman, oftewel de ‘wegcijferende’ W is er inderdaad groot nieuws zoals Jolande en Koen al eerder vermoedden.

Het is nu officieel bevestigd dat Willem Sprengeman in de bak zit, en zal vermoedelijk in voorarrest blijven, nog niet alle papieren e.d. zijn binnen.
Ik heb intussen (wel na 2 keer proberen) gelukkig bevestiging gekregen van mw. Bos van het Arrondissementsparket te Zeeland-West-Brabant, en wel;

“In antwoord op onderstaande mail kan ik u het volgende meedelen. Het dossier met betrekking tot deze verdachte is nog niet binnen op het parket Zeeland-West-Brabant, na binnenkomst zal de zaak worden beoordeeld.”
“Ik zal uw e-mail in het dossier laten voegen zodat daar kennis van kan worden genomen.”
“Voorts kan ik u meedelen dat de aangevers in deze zaak te zijner tijd via de afdeling slachtofferzorg op de hoogte zullen worden gebracht van het verdere verloop van deze strafzaak.”
“Personen die tegen deze verdachte aangifte hebben gedaan bij de politie zullen op het parket na binnenkomst van het dossier worden geregistreerd als slachtoffer en via de afdeling slachtofferzorg/-informatie nader worden geïnformeerd.”
“Aangevers die te zijner tijd geen brief ontvangen kunnen hierover contact opnemen met de afdeling slachtofferzorg/-informatie van parket Zeeland-West-Brabant.”
“Nadere informatie kan ik u in deze zaak niet verstrekken.”

Maakt niet uit, we weten weer flink wat meer, en dit alles is het dus allemaal dubbel en dwars waard geweest, zodra ik meer weet, zie je het hier!

Het was even zoeken, maar slachtofferzorg en info vind je op deze pagina.
Ik heb opzettelijk gekozen voor een nieuwe bericht omdat er vrijwel niemand reageert op de eerdere berichten, in de hoop dat de meeste het dus weer vinden!

Geplaatst in Nieuws. 20 Comments »

20 Reacties to “Dames en Heren, ze hebben hem, Sprengeman.”

  1. leograper Says:

    Het lijkt er momenteel erg op dat veel Officieren verstek laten gaan zo verneem ik, te veel werk!
    Inmiddels geven ook agenten intussen een negatief aangifte advies, en zo krijgen iig de officieren het minder druk…
    Kijk maar hier:

  2. http://rotterdam.nieuws.nl/nieuws/20140312/Aangifte-doen-is-zinloos
  • R Says:

    Goed punt Jolande. Ik laat het hier dan ook bij, en hoop van harte dat er nog een beetje gerechtigheid (voor ons) overblijft wanneer de strafzaak van start gaat. Dat geeft allicht wat voldoening. Heb er weinig vertrouwen in, maar we wachten het af!

  • leograper Says:

    Dit zou zo maar kunnen, want op dit moment weet ik alleen maar dat de strafzaak in april wordt gehouden.
    Als er oponthoud komt zal de rechter op de geplande datum moeten beslissen over zijn lot.
    Het kan alle kanten op dan, helaas…
    Ook mijn gevoel over het rechterlijk handelen heeft een enorme knauw opgelopen…

  • J. Dijkhof Says:

    Heb de brief van het Arrondissementsparket nog weer even goed doorgelezen. Het indienen van een “klacht” betekent ook vertraging in het proces. Zou toch niet zo zijn dat Dhr. S. straks uit voorarrest komt omdat de onderzoeken nog niet af zijn? Ik heb daarom besloten dat ik geen brief ga sturen. Hoe sneller een berechting hoe beter het voor velen is.

    Jolande

  • R Says:

    Naar mijn weten is het aantekenen van bezwaar sinds kort niet (meer) gratis. Gezien er in de brief over een “klacht” wordt gesproken en niet over een bezwaarschrift ben ik niet zeker of dit daadwerkelijk ook als een bezwaarschrift geldt. Misschien dat er iemand is die dit wel weet? S heeft mij opgelicht voor een bedrag van 88 euro, en ik ben niet van plan om nog meer geld te steken in een, helaas hoe erg het ook is, vrij kansloze zaak.

    Ik ben het er zeker mee eens dat recht moet geschieden, en ik ben daarom zeker bereid om een eventuele klacht in te dienen (GRAAG ZELFS!), mits hier geen kosten aan verbonden zijn. Misschien kunnen we onze krachten bundelen, en dit met een grote groep doen. Helaas zie ik maar weinig reacties voorbij komen…..?

  • J. Dijkhof Says:

    Ook ik heb dezelfde brief ontvangen. Kom dus speciaal even hier kijken of er mensen zijn die bezwaar aan willen tekenen. R geeft aan dat bezwaar aantekenen flink geld kost?? Dat ontgaat mij even. Ik denk er nog even over na. Ik ga ervan uit dat recht moet geschieden en dat dus ook mijn (en jullie) aangiften serieus genomen dienen te worden.

  • leograper Says:

    Helaas tot op heden al 3 van dit soort berichten, en nog geen enkele positieve, als dat maar goed gaat komen…

  • Chiq. Says:

    Ik heb ook een brief gehad van de officier van justitie met dezelfde strekking als R al heeft aangegeven.
    Sprengeman heeft mij in augustus 2012 opgelicht voor €125,- Ik heb altijd hoop gehad dat ze hem wel een keer op zouden pakken, ik vind het zuur dat ze hem niet zullen vervolgen voor mijn zaak maar hoop dan maar dat hij toch flink aangepakt zal worden voor overige zaken die hij geflikt heeft. Deze man heeft niet alleen mensen opgelicht maar ook emotioneel schade aangericht en ik hoop dat de rechter dat mee zal laten wegen in zijn berechting.

  • R Says:

    Ook ik heb afgelopen vrijdag bericht gehad van de officier van justitie Breda. Helaas met dezelfde inhoud: de Belgische en Duitse bankrekeningnummers die zijn gebruikt kosten teveel tijd en blijkbaar dus ook moeite om te onderzoeken. Meneer zal niet vervolgd worden voor deze zaken en om deze rede kan ik mijn schade niet verhalen.

    Omdat meneer veelal deze Belgische en Duitse bankrekeningnummers heeft gebruikt, betekent dit dus ook dat zijn straf vele malen lager zal uitvallen. Met verbazing heb ik deze brief zitten lezen. Misdaad loont dus blijkbaar echt.

    In deze brief stond ook dat ik een schriftelijke klacht in kan dienen (bezwaarschrift?). Echter betekent dit dus wel dat mij dit in dit geval flink geld gaat kosten. Dat vertik ik. Dus helaas moet ik melden dat ook voor mij deze zaak klaar is. Tijd en moeite heb ik hierin gestoken maar nergens krijgen wij op welke manier dan ook de juiste steun, en meneer de straf die hij verdient. Fijn he, Nederland, trots mogen we zijn!

  • leograper Says:

    Nee hè, dat meen je niet! Ongelofelijk, al die tijd en moeite van ons allen, het is te gek voor woorden!
    Ik snap je volledig maar roep de rest op het er niet bij te laten zitten, zie hieronder het laatste antwoord van een beleidsmedewerker van het OM:

    >Uit navraag is mij gebleken dat de afdeling slachtofferzorg op dit moment bezig is met het versturen van brieven aan de benadeelde partijen in deze zaak. Gelet op >het aantal benadeelde partijen neemt dit enige tijd in beslag. De strafzaak staat op een zitting in april 2014 gepland.
    >Voor specifieke informatie kunt u contact opnemen het slachtofferloket van het parket Zeeland-West-Brabant telefoonnummer: 088 6992288.
    >
    >Arrondissementsparket Zeeland-West-Brabant

    Dus mensen, bellen, en er achteraan hè….

  • Michelle Says:

    Ik heb vandaag een brief gekregen, dat er met mijn aangifte verder niets meer wordt gedaan, de brief komt er in t kort op neer, dat al zijn rekeningen, accounts etc natrekken teveel tijd kost in t onderzoek en dat bepaalde aangiftes niet meer worden onderzocht waaronder de mijne…… oftewel misdaad loont weer eens in dit land. Want ja onderzoek duurt te lang dus doen we het maar niet.

    Ik laat het nu (helaas) rusten, voor mij ging t maar om 15 euro en ik heb er nu al 1,5 jaar tijd in zitten, ik heb mijn best gedaan, ik hoop dat er andere aangifte blijven doen en dat die vuile rat toch een x goed wordt aangepakt.

  • leograper Says:

    We zijn allen blij, echter, er hebben zich hier tot dusverre maar een paar gemeld en ik weet dat er heel veel aangifte hebben gedaan.
    Het moment is spoedig daar dat hij voorgeleid wordt, ik hoop dat justitie (OM) nog flink wat mensen op gaat trommelen, want zoals het er nu uitziet is hij met aftrek van voorarrest weer zo bezig.
    Hij heeft al eerder laten zien dat hij van celstraf niets leert.

  • Rena Says:

    Ik ben zo blij dat ze hem hebben opgepakt. Wij leefden steeds met angst omdat hij mij en mijn gezin bedreigd heeft omwille van het feit dat ik hem aangaf bij de politie in Belgie. Als je kinderen bedreigt worden kijk je steeds over je schouder. Die angst is nu voorbij. Hopelijk vliegt hij voor een aantal jaren de cel in.

  • leograper Says:

    Dames & Heren, gisteren ben ik benaderd door iemand die bij dagblad de Spits werkt, zij was bezig met een artikel van S omdat ook zij een tijd geleden opgelicht was, en jawel, het staat er op: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/11/serie-oplichter-ontmaskerd , ook zij houd vanaf nu haar oren en ogen open vwb verdere info.
    Ik krijg van diverse contacten door dat hij zich op 7 januari moet verantwoorden in Middelburg…als er verdere info is dan zie je dat hier, maar gaat allen vanaf nu voor het gemak naar:
    https://leograper.wordpress.com/2013/09/12/dames-en-heren-ze-hebben-hem-sprengeman/

  • leograper Says:

    Mooi geregeld!

  • leograper Says:

    Is goed hoor, zit nu nog even op de PC 1 en ander te doen, je kan met over +/- 15 min bellen, nummer stuur ik je via de email…

  • Grieteke Meerman Says:

    Hoi Leo,
    ik ben bezig met een verhaal over deze oplichter. Kan ik jou misschien even bellen? Het is voor een artikel in Spits van morgen.
    Hoor graag van je!

    Groet
    Grieteke Meerman

  • leograper Says:

    Voor zij die nog niets hebben vernomen, wellicht kan je hier iets mee, al was het maar voor wat pepers bij sommige mensen inbrengen? http://www.politiewaarismijnaangifte.nl/

  • Esther Says:

    Godzijdank! Had maanden geleden de brief al binnen van de politie. Daarin stond dat ze een onderzoek naar hem gestart waren. We zien hem graag in de rechtzaal.

  • Koen Says:

    Leo, dank zij jouw onafgebroken inspanning om dit Blog levend te houden en allen die daadwerkelijk aangifte hebben gedaan…. DANK !
    Nu maar afwachten wat de Rechter bepaalt…laten we hopen dat het geen Taakstraffen Rechter wordt !
    deze man moet langdurig opgeruimd worden !


  • Geef een reactie

