Oplichting via Internet


Het kan dus iedereen overkomen, op een leuke goedkope aanbieding ingaan en bedrogen uitkomen.

De schade valt achteraf erg mee, maar had veel erger kunnen zijn, mede door goed opletten van VISA!

Het ging hier om een ‘aanbieding’ op Facebook; het ging in dit geval om 2 potjes crème die de vrouw wilde bestellen, je moest alleen een bedrag van € 5,88 overmaken via je Creditcard voor de bezorgkosten.

Tot op dat moment zag alles er redelijk vertrouwd uit.
Echter, de spullen bleven uit, en de afschrijving van de VISA kaart ook.
Tot eind maart dit bedrag werd afgeschreven, maar de producten tot voor begin deze week maar uitbleven.
Nadere inspectie op de mijn VISA pagina gaf aan dat het bedrag in 2 gelijke bedragen was verdeeld over twee rekeningen met webadressen en naast het Euro bedrag stond het bedrag ook  in US dollars?!

Toen gingen de alarmbellen, en hebben we contact gezocht met VISA.
Inderdaad ging het om oplichting, ze waren bekend met de zaak en we krijgen netjes ons geld terug, goed geregeld VISA!
Ook hadden ze al twee grotere bedragen geweigerd, omdat men zoals gezegd op de hoogte was.

Natuurlijk laat ik het hier niet bij zitten en heb ik verder gespit.
De afgeschreven bedragen worden vanuit Watford (GB) geïncasseerd, terwijl het domein http://www.reliftxs.com in de USA (via GoDaddy.com) is geregistreerd.
Op zich zou dit nog kunnen, maar het administratieve account achter http://www.reliftxs.com gaat schuil achter ‘domainsbyproxy.com’ omdat zoals deze website zelf al aangeeft, het niemand aangaat wie er achter een domein zit!

De andere ‘website’ mydrmscne.com is op het moment van dit schrijven al opgeheven!

Inmiddels heb ik dit direct aangekaart bij www.fraudehelpdesk.nl, die normaal gesproken vrijwel van alle misstanden op fraude gebied kennen, maar helaas nog niet bekend waren met deze zaak. Wellicht zal dit nu snel veranderen, kijk anders even bij deze link naar Kassa of deze latere ook bij Kassa, voor meer verhalen over deze Toko!
Goede regel voor dit soort zaken is bij twijfel vóór het bestellen eerst te Google’n op dit soort zaken, en even te kijken naar wie er achter een website zit via bijv. http://www.networksolutions.com/whois/index.jsp
En koop je veel 2e hands, check dan ook even de StopHeling.nl van de politie!


De websites reliftxs.com en reliftcs.com blijfven ondanks alles actief, en men gaat dus gewoon door, intussen heb ik een derde website ontdekt zijnde mangosupp.com die onder dezelfde paraplu opereert, opgepast dus!


Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen op het list en bedrog front.
Dachten we klaar te zijn mede deze gasten, blijkt er verleden week toch weer iets afgeschreven, te weten € 100,90 (USD 124).
Nummer 888-563-03 op naam van Bushey Heath GB.
Naast de al eerder genoemde mangosupp.com heeft deze nu een ‘broertje’ genaamd Slmdwnchrg.com die op de pagina weer doorverwijst naar mangoslimdown.com met afvalprodukten.
Weer een paar om voor uit te kijken dus!

Vandaag (5 juni 2012) verneem ik via de website van kassa.nl dat men nu met wonderlijk afslankpillen bezig is, zie voor meer info DIT artikel…

68 Reacties to “Oplichting via Internet”

  1. Yvonne Says:

    ja, en dat voor een paar potjes creme waar je niet om hebt gevraagd.

  2. leograper Says:

    Je de één moet meer doen dan de ander, ook jullie heb iig volgehouden, het zijn dan ook aardig wat euro’s!

  3. Yvonne Says:

    Wij hebben deze week naar Amerika gebeld, denk wel 1 uur aan de telefoon gezeten. Mijn vriend is Amerikaan en die heeft gebeld. Ze hadden bij ons 700,– euro van de rekening gehaald. Wij waren de afgelopen maanden in Amerika dus we hadden hier niets van gemerkt. Totdat potten creme bij de buren waren afgeleverd toen wij er niet waren. Toen ik ging googlen voor het adres om de potten terug te sturen kwam ik op de site van Kassa terecht en schrok me rot wat ze de afgelopen maanden hadden afgeschreven.
    Ik kreeg ook een mail met de terms and conditions en dat we een account hebben afgesloten. We hebben veel acties ondernomen naar de ING maar die wilden niet meewerken en wilden alleen 2 termijnen incasseren.

    Toen zijn we afgelopen maandag zelf gaan bellen naar Amerika en hebben ook hetzelfde gezegd. geen terms and conditions gezien, geen begeleidend schrijven met trial period zat bij de proefmonsters, te laat bezorgd, geen bevestiging per email terwijl ze wel om emailadres vragen, er stond niets op de bevestiging die als pop scherm kreeg tijdens de bestelling en heb bewaard. Ik heb gevraagd of ik soms mijn hele familie met die creme moet insmeren of ze wel helemaal wijs zijn daar in Amerika. Mijn vriend heeft okk gedreigd met gerechtelijke stappen in Amerika en dat hij weet bij welke instanties hij daarvoor moet zijn.

    Uiteindelijk zij hij dat ik de refund kreeg en we hebben geeist dat hij het direct ging uitvoeren tijdens het gesprek en dat ik transactiesnuimmers wilde hebben van de refunds. Hij heeft het direct uitgevoerd en de transactiesnummer doorgegeven en een mail gestuurd hierover. Het geld stond vandaag op mijn rekening. Dus het telefoontje heeft wel geholpen. Het is het beste om het nummer in Amerika te bellen al kost het wat meer. Het bedrijf opereert vanuit Amerika.

  4. leograper Says:

    Ik vermoed dat dit wel voldoende zal zijn…

  5. leograper Says:

    Alles lijkt weer in orde Renee!
    Ik had niet gezien dat je een quote had gemaakt op een eerder commentaar, en standaard staat in WordPress dit soort ‘nesting’ op 5 commentaren.
    Deze heb ik nu uitgezet, en alles lijkt weer in orde.
    Je kunt in het vervolg beter even een belangrijk stukje zelf even copieëren en plakken en een nieuw comment(aar) starten, is ook beter te volgend voor de andere lezers…
    Groet, Leo.

  6. renee Says:

    Dat is een goede ja. Even ter aanvulling, ik heb ze ook gevraagd te bewijzen dat ze de voorwaarden toonden bij de bestelling en bewijzen dat ik ze gelezen heb, dat moeten ze tegenwoordig wettelijk. En vermeld dat ze 1 pot geleverd hebben van de 4 die ik (onterecht) betaald heb dus dat ze niet eens hun aandeel in de (vermeende) koopovereenkomst hebben gehouden, nl. levering en daarmee ook de (vermeende) overeenkomst van de baan is. Plus zoals iemand eerder schreef, dat ze me niet bij de monsters een factuur of herinnering hebben gestuurd met de gang van zaken. Plus verwezen naar allerlei klachten op internet en dat ik zeker net als zovelen in aktie zou komen gerechtelijk.

  7. leograper Says:

    That’s the way ah ha ah ha etc, precies, zoals velen (waaronder wijzelf) voor jou hebben gedaan.
    Beetje dreigen met het eea kan geen kwaad daar.
    Even een hint voor de rest, want ik meen dat jij al je geld terug hebt;
    Zodra je een email van hun terug krijgt waar in staat dat het ‘contract’ (ge)stopt (wordt) en het bedrag gecrediteerd zal worden, kan je dit doorsturen naar je bank/visa etc, en met dit kan men bedragen storneren, heb je weer het gevoel dat je het heft in eigen hand hebt!

  8. renee Says:

    Ik heb een ongelooflijk pissige mail geschreven naar ReliftXS en gedreigd met vervolging. Heb een mail van ze terug dat het ‘contract’ is stopgezet. Nu nog even de bank informeren in viervoud etc. Wat een werk en stress van één onbezonnen moment he!
    .

  9. leograper Says:

    Er lijkt idd iets goed mis met de reacties, ik snap het even niet, zie ze nog wel, maar jullie schrijvers niet, hier nog een keer, hoop ik:
    Vervelend te horen, maar met de juiste instelling/techniek kom je echt wel van ze af, het is voor ons al weer even terug, en met het gevaar allerlei zaken te herhalen kan je het beste even de commentaren hier lezen, alles wat je kan/moet doen staat hier, succes!

  10. renee Says:

    De reactie lijkt weggevallen. Ze hebben via de bank hun terms en conditions gestuurd en beweren dat ik die bij de betaling kon inzien, nl. dat er maandelijkse afschrijvingen zouden zijn en naast de button waarmee je akkoord ging met de opdracht. Ik weet zeker dat ik die niet gezien heb, want ik maak er wel een gewoonte van dit soort zaken te lezen. Maar hoe bewijs je dat het er niet stond?

  11. renee Says:

    Ik heb via de rabo een protestbrief van hun, dat de condities er bij hebben gestaan en dat ik alleen maar binnen 15 dagen had moeten bellen dat ik niet wilde doorgaan. Plus ze stoppen er nu een kopie van terms en conditions of use bij.Ze beweren dat op de payment page zou hebben gestaan dat het om maandelijkse betalingen ging. Alleen hoe bewijs je dat het niet zo is geweest?

  12. leograper Says:

    Klopt, maar de advertenties zie ik gelukkig al even niet meer.

  13. leograper Says:

    Vervelend te horen, maar met de juiste instelling/techniek kom je echt wel van ze af, het is voor ons al weer even terug, en met het gevaar allerlei zaken te herhalen kan je het beste even de commentaren hier lezen, alles wat je kan/moet doen staat hier, succes!

  14. renee Says:

    Hallo, ik ben er ook ingestonken en ze hebben 2×2 potten kunnen afschrijven voor ik mijn card kon blokkeren. Ik heb het wel terug van de Rabobank, maar Reliftxs vecht het nu aan met het verhaaltje dat het er allemaal bijstond. Dus ik ben er nog niet vrees ik. Ik wil in ieder geval weer noteren dat het niet erbij stond op de site en er ook bij de monsters geen briefje met de voorwaarden en dat ze wel 4 potten hebben berekend, maar slechts 1 geleverd die ik terugzend. Hebben jullie nog ideeën? Groetjes, Renée

  15. femelke Says:

    Beste allemaal,
    Ook ik werd slachtoffer van de praktijken van deze firma’s. Ik heb na het bellen met de firma waarbij ik ook heel duidelijk ben geweest dat ik mijn geld terug wou mijn geld terug gekregen. Volgend telefoonnummer dient gebeld te worden tijdens de kantooruren (in Amerika moet je rekenen dat ze een 6-tal uren eerder zijn dan wij) : de firma Relift, 122278 Lone Peak Pkwy St 106 Draper UT United States. Het telefoonnummer is 0018669567515. Geen discussie aangaan, gewoon zeggen dat je je geld terug wil.
    Het gaat over twee firma’s, maar via dit ene telefoontje heb ik het gedaan gekregen dat zowel de bedragen die werden afgenomen via reliftxs als via mydrmscne werden teruggestort. Dus deze twee firma’s zitten onder 1 hoedje. Ik hoop dat jullie allemaal net als mij met een telefoon te doen naar Amerika het onterecht geïnde geld teruggestort krijgen.
    Groetjes
    Annemie

  16. leograper Says:

    Buiten wat ik je net via de mail antwoordde, nog even dit, als zij schermen met bepalingen en regels, vraag deze dan in je email, want die hebben ze niet, je krijgt ze iig niet.
    Succes,
    Leo.

  17. Karin Says:

    Ik ben ook gedupeerd door dit hele verhaal. Inmiddels ongeveer 400,- euro terug gekregen van Watford, maar nu staat nog 103 euro open + de twee potjes die ik oorspronkelijk had besteld a 2,99 per stuk + de kosten die ik heb gemaakt om de potjes rommel aangetekend retour te sturen + de telefoonkosten die ik heb gemaakt om in 45 minuten tijd de Engels sprekende mevrouw uit te leggen dat ik echt ongewenste en ongevraagde zendingen van hen niet zou moeten betalen. Inmiddels heb ik wel via mail de toezegging dat men ook die laatste betaling terug gaat storten. Daar zit nog wel een soort van wisseltruc in, ze hanteren een andere wisselkoers van USD bij het afschrijven van de bedragen (USD 127,85 bij is 98,51 euro, bij afschrijven geldt USD 127,85 is 102,08 euro).
    Per betaling betekent het ongeveer 3 euro minder terugbetaald dan dat is afgeschreven. Dan kunnen ze best heel vriendelijk zijn en zogenaamd geld terugstorten, maar blijft er nog behoorlijk wat geld aan de strijkstok hangen.
    In eerste instantie ben je opgelucht doordat je de hoge bedragen terugkrijgt, waardoor je geneigd bent die kleinere bedragen maar te laten zitten. Het zou me niets verbazen als blijkt dat dat de gedachte is geweest achter deze oplichting.

    Wat mij eigenlijk het meeste stoort is de manier waarop mijn bank (ING) hiermee omgaat, maar ik lees het van meer mensen. Ze geven bij de bank aan op de hoogte te zijn van misleiding door deze firma, en blijven desondanks bedragen afschrijven. Daarbij stellen zij dat omdat ik mijn creditcard gegevens heb afgegeven zij daartoe verplicht zijn. Terwijl dit bedrijf niet kan aantonen dat ik ergens heb getekend of akkoord ben gegaan met deze zendingen. Ik krijg door dit geheel ernstige twijfels bij het gebruik van de creditcard. Het verhaal is dan ook nog niet klaar wat mij betreft.
    Vandaag een formulier ingevuld voor de bank, ik hoop dat zij nu actie ondernemen.

  18. leograper Says:

    De draad is al ontzettend lang aan het worden, en ergens bij de vele reacties staat de informatie, gewoon even doorlopen, of je kijkt bij de Url(link) van Kassa, zelfs een voorbeeld brief/mail is er te vinden, moet gewoon lukken zo…succes!

  19. marina Says:

    hoi ik ben ook in de val gelopen en heb nergens een mailadres of tel nr om het op te zeggen kan iemand mij daar bij helpen heb wel mijn mastercard laten blokkeren en klacht ingevuld voor mastercard daarna klacht bij politie neergelegd had african mango en metaburn proefpaket besteld na een maand was er bijna 200 € afgehaald kreeg vandaag brief van atos mastercard en krijg mijn geld niet teruggestord omdat volgens hen op de site staat dat er een abbonnement bij hoort wil nu wel dringend komaf maken groetjes marina

  20. leograper Says:

    Goedzo Anita (sorry voor de vertraging, had je reactie over het hoofd gezien, en heb alles op goedkeuren staan om spam buiten de deur te houden) dank voor je bijdrage.
    Ook ik heb met een kort bericht de toezegging gehad, incl naam en ordernummer etc.
    Dit blijkt genoeg om door te sturen naar je bank, die incasseren het dan, eind goed al goed!
    Nogmaals dank,
    Leo.

  21. leograper Says:

    Graag gedaan, en goed opgelet jij!
    Het is altijd een goede zaak eerst door te zoeken naar een produkt, dienst of bedrijf, en dan steekwoorden te gebruiken die kunnen duiden op negativiteit.
    Wel fijn om nu eens te lezen dat iemand door dit alles het allemaal voor is geweest!

  22. Juliette Says:

    Bedankt voor de warnings! Ik was er bijna in getrapt….maar Ik hoop dat jullie je geld terug krijgen!

    Ik was ook op Facebook en zag de link en het verhaal kwam uit Women’s Health (http://womenshealth.com-2i.info/c2ca.php?sub=subid=RH-RBH40&referer=) en dat is een zeer betrouwbaar tijdschrift maar toen ging ik verder researchen, reviews lezen, etc. en kwam ik hetzelfde artikel tegen in het Nederlands met dezelfde comments van gebruikers… (http://iepie1963.hyves.nl/blog/49615363/De_Test_Een_Vier_Weken_Durende_Combo_dieet_met_behulp_van_African_Mango_en_MetaBurn/KH3s/) Dat vond ik natuurlijk erg apart….en kort daarna belande ik op deze site.

    Zie hier:

    Posted by Diane My friends and I have all been waiting for the African Mango diet to hit the news. At least 5 of us have all done the African Mango + colon combo diet and we all lost a bunch of weight. This stuff truly is incredible and has changed all of our lives. Good luck to everyone who takes advantage of this wonderful opportunity.

    STEFANA: Mijn vrienden en ik hebben allemaal gewacht op het moment dat het African Mango dieet het nieuws zou halen. Tenminste 5 van ons hebben allen het Afrikaanse Mango en MetaBurn dieet gevolgd en wij allen hebben een hoop aan gewicht verloren. Dit spul is echt ongelooflijk en het heeft ons leven verandert. Veel succes aan een ieder die gebruikt maakt van deze prachtige gelegenheid.

  23. leograper Says:

    Inderdaad Carine, ook ik was bijzonder pissed off, zeker toen ze veel later nog eens een bedrag afschreven.
    Na de zoveelste email en dreigen met juridische stappen, maar dit keer ook opgegeven de naam op de VISA kaart en de laatste 4 cijfers kregen we de toezegging dat het bedrag binnen 7-10 dagen terug zou worden gestort.
    Maar toen bleek dat men bij VISA genoeg had aan dat bericht, er stond nl ook voor het eerst een ordernummer op.
    Als het goed is moet men dat bedrag nu geannuleerd hebben, eind goed al goed, en een verse kaart…
    Succes, en bedankt voor je verhaal!

  24. Carine Says:

    Zoals velen onder jullie kreeg ik vandaag een mail waarbij ze mij melden:

    “Greetings,

    Thank you for contacting customer care. Dermascience comes with a free 17 day trial that starts with the date of purchase. After the trial has ended you are charged full price for the 30 day supply you have ordered and are enrolled in our exclusive membership which includes another shipment every 30 days.

    This email is a confirmation that your Dermascience account has been canceled per your request. There will be no further charges to your credit card. Our supervisors have reviewed your account and have issued the following refunds $223.85 in total. Please allow 7-10 business days for the transactions to post back to your Visa card ending in 3064. Please let us know if we can further assist you.

    Kind Regards,
    DermaScience Support Team”

    Maar nee hoor, niet met mij. Minder dan de helft van het totaalbedrag?! Ik wil alles en dus schreef ik, al dan niet in correct Engels:

    “Greetings

    The DermaScience Support Team is not very smart. They can’t even read. I want full repayment of the EURO amounts taken from my VISA. That is a total amount of € 371,94, that is USD 463,22!!!!! and not USD 223,85 as you are willing to pay back!!!!!!. Shame on you again!!!!!!!!

    Dermascience comes with a free 17 day trial that starts with the date of purchase -> What date of purchase?????? 17 day trial of what?????? Shipment of what????? I have not received anything!!!!!! You have simply stolen money from my VISA account and I want it ALL back very quick, not half of it, not even 0,5 Euro less, ALL of it!!!!!

    I never ordered products, I haven’t got 30 day supply and I don’t want to lose any more money because of change of rate, so you have to pay me back 371,94 EURO. I will not stop haunting you until I’ve got all my money back and I will charge you for any differences of exchange.

    If I have not received the full amount of 371,94 Euro in 7-10 business days, I will lodge a complaint at a special international commission concerning your criminal trade practices and conducting misleading advertisements. Because of you I’m in big financial troubles, so I will also claim a compensation for the financial suffering that I will blame on you. Its crisis in Belgium too, especially for a single mother with studying children.

    I’m awaiting your confirmation of full refund.
    Living in misery because of you,
    Carine Thomas’

    Nog nooit in mijn leven heb ik het gevoel gehad iemand te moeten aangevallen op zo een manier. Altijd ben altijd zakelijk, maar ik heb me dan ook nog nooit zo aangevallen en bedreigd gevoeld als nu. Ik ben zo enorm kwaad dat ik het hier niet kan bij laten. MAAR ik wil eerst mijn geld terug. Daarna ga ik me goed informeren om te weten te komen waar we dit kunnen signaleren en hoe we de oplichters kunnen lynchen.

    Wordt vervolgd….

  25. Anita Says:

    Aan iedereen:

    ik heb hier eerder een reactie gegeven (zie 03-05-2012).
    Na het invullen van een “verklaring betwiste transacties” en het sturen van een erg duidelijke mail naar de desbetreffende bedrijven heb ik na 2 weken mijn geld volledig teruggestort gekregen.
    Daar ik veel vragen zie over de engelse mail die gestuurd zou kunnen worden hieronder de mail zoals ik die verstuurd heb en aansluitend hun reactie.
    Ik hoop voor alle gedupeerde dat ze hier iets aan hebben.

    groetjes,
    Anita

    From: ……………………………….
    To: reliftxs@reliftcs.com; support@reliftcs.com
    Subject: Ordered ReliftXS
    Date: Thu, 3 May 2012 12:17:18

    To whom it may concern.
    I’ve used your offer for 2 creams for which only shipping costs would be billed.
    However, there is now € 182.00 from my credit card. In future I won’t pay for anything more.
    Meanwhile, I get to the bottom to figure this out, I have reported this to the police and some other, and I urge you to immediately repay the full amount.
    I would also like to receive your delivery terms.
    You definitely hear from me.

    Antwoord RELIFT:

    To: ………………………………….
    From: reliftxs@reliftcs.com
    Subject: RE: Ordered ReliftXS
    Date: Sat, 5 May 2012 22:33:46 -0600

    Greetings Anita,

    Thank you for contacting customer care. This email is a confirmation that your Relift XS account has been canceled per your request. There will be no further charges to your credit card. Our supervisors have reviewed your account and have issued the following: Refunded – $110.00 Trans-ID: 6ea6374cd85b0e74 and Refunded – $124.00 Trans-ID: e91abe20ed8cc719. Please allow 7-10 business days for the transactions to post back to your Master Card ending in (4526). Please let us know if we can further assist you.

    Kind Regards,
    Relift XS Support Team

  26. leograper Says:

    Mooizo Anita, ik heb intussen ook de toezegging, en nog eens bevestigd naar het oorspronkelijk email adres, dus het lijkt er op dat ze dit gaan doen, maar ik blijf ze wantrouwen, en VISA ‘kijkt’ dus mee.
    Groet,
    Leo.

  27. Anita Says:

    Inmiddels weer 4 weken verder kan ik zeggen dat ReliftXS mij na 2 weken het volledige bedrag terugbetaald heeft en alsnog het 2e potjje creme gestuurd. Ik kan opgelucht ademhalen, hoop dat dat voor meer mensen geldt.

  28. leograper Says:

    Cher Carine et Liliane, Exactement Carine, la forme est importante, du moins si vous voulez à la banque directement et peut organiser. J’ai finalement, au bout de 5 messages, ont eu une réponse positive de la part Relift, ils vont dans les 10 jours pour retourner l’argent, mais ma carte est bloquée, donc je vais laisser cela de réglementer VISA. Cette fois, j’ai eu des règles de la collection envoyée à VISA, les 4 derniers chiffres de mon numéro de compte VISA et le nom du titulaire du compte, parce que, en principe, ils ont ces données. J’ai également de nouveau menacé avec un avocat, veut aussi aider. Il ya aussi des gens qui ont reçu cette promesse, mais pas d’argent de retour, alors faites attention!

  29. Carine Says:

    Hallo iedereen,

    Ik ben er ook ingetrapt en nu ik mijn bestellingen voor twee gratis potjes opnieuw voor de geest haal herinner ik me plots dat ik de verkoopvoorwaarden heb gelezen en dat ik er zelf bij heb stilgestaan dat er iets in stond dat de organisatie geld van je creditcard mag crediteren. Ik verstond het niet goed en nam aan dat ze ermee wilden bedoelen dat ze de verzendingskosten voor de gratis producten mochten innen, geen onrechtmatige afhalingen.
    Visa kon me niet helpen in deze frauduleuze zaak. Ze zouden al veel gedupeerde klanten hebben, maar alles is volgens hen rechtmatig gebeurd. Het enige dat ik kon doen was zelf met het bedrijf in contact proberen te komen. De medewerker van Visa gaf me de website al door. Ik probeerde het nummer van de klantendienst in België een hele dag om de 10 minuten maar kreeg telkens een bezettoon.

    Via Google kwam ik op deze site en was verbaasd van het aantal gedupeerden.

    Ik besloot te mailen:
    “Sir,

    I have found out that your company has unlawfully usurped money from my VISA account for a total amount of € 371,94!!!! I have ordered nothing and I have not received any products for this amount.

    It concerns following payments on my VISA statement of expenditure from May 2012:

    – 04/05/2012 reliftxs.com Watford GB – € 95,44
    – 06/05/2012 mydrmscne.com Watford GB – € 84,60
    – 20/05/2012 reliftxs.com Watford GB – € 101,51
    – 21/05/2012 mydrmscne.com Watford GB – € 90,39

    You simply fetch money from my Visa card, unauthorized, unsolicited, without approval and without any warning. I just wanted to try two free products, I have given you no rights to plunder my financial amount! Shame on you!!!!
    Therefore I demand immediate repayment of the unjustified collected amounts and, at the least obstruction, I will use all possible means to get back my stolen money from you.

    You can transfer my money on my bank account:
    XXXX”

    Ik kreeg zeer snel volgend bericht:
    “Greetings,

    Thank you for contacting customer care.Dermascience comes with a free 17 day trial that starts with the date of purchase. After the trial has ended you are charged full price for the 30 day supply you have ordered and are enrolled in our exclusive membership which includes another shipment every 30 days. We assure you that your Dermascience account has been canceled, and there will be no further charges to your account. However, we are unable to process your refund request online you may contact our customer support anytime at the number below to see if you are eligible for a refund. We apologize for the inconvenience.

    Belguim
    32-78480306
    32-78480334

    Kind Regards,
    DermaScience Support Team”

    En ja hoor, het onbereikbare nummer staat er weer bij. Het andere nummer zal ik nog proberen, maar mijn gevoel zegt me nu al dat dit ook niet bereikbaar zal zijn of het is een faxtoestel. Het zijn waarschijnlijk ook nog eens betalende telefoonnummers.
    Het is schandalig hoe dit gewoon zijn verdere gangetje kan blijven gaan.
    Ik zal waar mogelijk klachten indienen bij alle instanties die ook maar iets zouden kunnen helpen. Ik zal hun praktijken verder vertellen aan iedereen die ik tegen kom, tot vervelens toe. Mond aan mond antireklame Maar nu wil ik eerst al mijn geld terug!!! Al moet ik mensen ronselen om een groep te vormen die samen klacht neerleggen tegen wanpraktijken en misbruik van vertrouwen. Dit moet aanvechtbaar zijn en het moet stoppen!

    Succes met jullie strijd! Carine

  30. meurey liliane Says:

    Grand merci pour votre aide et renseignements Léo. Je vais tenter de me renseigner.
    Liliane

  31. carine Thomas Says:

    Chère Liliane,
    Chez moi c’est la même chose. Ma banque et Atos m’ont dit la même chose. Le montant total qui m’a été “volé” est € 371,94. Pour moi, ce montant me pousse dans des graves difficultés financières. Je suis néerlandophone, mais ce soir je prend mon dictionnaire Anglais pour reclammer mon argent. J’ai parlé à quelqu’un qui va rassembler des victimes et passera toute information aux médias.
    Entre-temps il nous reste qu’a écrire des mails en anglais.
    Je vous souhaite bonne change. Carine

  32. leograper Says:

    La solution n’est pas simple.
    La plupart des banques disposent d’un système, appelé un formulaire de contestation.
    Il est étrange que, ils peuvent vous référer à Watford.
    Juste quelques choses possibles qui peuvent aider; +31858880316 +31858880321
    Les adresses de courriel: dermaskincs@dermaskincs.com support@dermaskincs.com marc_dermatalcs@dermatalskincare.com
    Malheureusement, toutes les communications sont en anglais, j’espère que vous les trouvez utiles!
    Bon change, Leo.

  33. leograper Says:

    Bonjour Liliane, pour commencer une traduction en néerlandais;
    Liliane zegt: Ik heb ook twee potten van deze schoonheidproducten voor minder dan 20 euro gekocht, en betaald via Mastercard Eng.
    Ik heb twee potten ontvangen en vond het vreemd dat er geen factuur in het pakket zat!
    Van mijn Master Card account is afgeschreven: € 95,21 + € 84.40 € 102,10 + € 91,07 verwijzend naar USD GB Watford op 26/4/12 27/4/12 +10/5/12 + + 5/11/12!
    Ik heb contact opgenomen met mijn bank en mijn account is geblokkeerd.
    Ze vertelden me dat mijn klacht nutteloos zou zijn en dat ik contact op moest nemen met het bedrijf USD Watford GB, maar dat is onmogelijk!
    Hoe kan ik mijn geld terug te vorderen? Bij wie moet ik klagen?
    Kunt u me helpen mijn bijna € 370 terug te krijgen!

  34. meurey liliane Says:

    Liliane dit : j’ai aussi commandé 2 pots de ce produit de beauté annoncé à un prix en dessous de 20 euros payé par Mastercard ing. J’ai reçu 2 pots et j’ai trouvé bizarre de ne pas avoir de facture dans le colis !!! Mon compte Master Card a été débité de : 95.21 euros+84.40 euros + 102.10 euros + 91.07 euros références Watford USD GB les 26/4/12 + 27/4/12 +10/5/12 + 11/5/12 !! J’ai contacté ma banque et fait bloquer mon compte. Ils m’ont dit que mon formulaire de plainte ne servirait à rien et de contacter directement la Firme Watford USD GB mais c’est impossible !!
    Comment faire pour récupérer mon argent ? A qui porter plainte ? Pourriez-vous m’aider à récupérer près de 370 euros!!!

  35. leograper Says:

    Helaas, ik was niet degene die een (Engelse) brief heeft gestuurd, kijk even verder bij het Kassa forum, volgens mij was daar diegene die een brief had gestuurd.
    Voor mij voldeed het VISA in te schakelen, heb zelfs bezorgkosten terug, en en potjes, naja…

  36. Joke Says:

    marc_dermatalcs@dermatalskincare.com
    Greetings,

    Thank you for contacting customer care. Dermascience comes with a free 17 day trial that starts with the date of purchase. After the trial has ended you are charged full price for the 30 day supply you have ordered and are enrolled in our exclusive membership which includes another shipment every 30 days. We assure you that your Dermascience account has been canceled, and there will be no further charges to your account. However, we are unable to process your refund request online you may contact our customer support anytime at the number below to see if you are eligible for a refund. We apologize for the inconvenience.

    Netherlands
    31-858880316
    31-858880321

    Kind Regards,
    DermaScience Support Team

    —– Original Message —–

    To: Reliftxs@reliftcs.com
    reliftxs@reliftxs.com,dermaskincs@dermaskincs.com,support@dermaskincs.com,marc_dermatalcs@dermatalskincare.com

    Ik heb alleen een reactie teruggekregen van DermaScience (zie mailadres bovenaan) Onderaan de mail staan de mailadressen waar ik het naar toe heb gestuurd, daar staat ook reliftxs tussen maar daar heb ik nog niets van gehoord.
    Heb ik een verkeerd mailadres gebruikt van reliftxs?
    Onvoorstelbaar, gaat net de deurbel staat de postbode voor mijn deur met 3 enveloppen met cremes erin, heb ze niet aangenomen en gelijk terug laten sturen. Wat een criminele boel zeg. Hoop Leo dat je je engelse brief wilt delen die jij gestuurd hebt, dan stuur ik die gelijk er achteraan naar hun postadres toe.
    Laat dit zeker ook allemaal weten aan KASSA!

  37. Joke Says:

    Hallo Esther, dank je wel voor je reactie. Ik heb het geprobeerd maar kom niet bij dat Nederlandse nummer uit, zou je dat voor me op kunnen zoeken nog en het hier op de site vermelden, denk dat meer gedupeerden dat kunnen waarderen en er gebruik van kunnen maken. Alvast bedankt. groet Joke

  38. leograper Says:

    Precies Estelle, klip en klaar!
    We doen dat allemaal nog veel te weinig, zo van met WIE spreek ik, naam vragen en idd leidinggevende, dan zijn ze vaak veel meewerkender.
    Dank voor deze extra info!

  39. leograper Says:

    Jeminee zeg, dat is geen kattepis Joke.
    Dit heeft natuurlijk zelfs helemaal niets meer van doen met het zgn. plan (dat wij alleen gemist hebben zeg maar) van Relift dat je je abonneert op iets en er iedere maand iets afgeschreven zal gaan worden.
    Ik hoop dat je de rest ook bij Kassa dit ook laat weten aangezien er daar al afgezwakt werd, omdat men bij Relift zo ‘vriendelijk’ was om terug te storten.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen!

  40. Estelle Says:

    Hallo Joke,

    op je creditacard afschrift staat de naam van het bedrijf. Ik heb dat ingevuld op internet en er .com achter gezet en toen kwam ik bij een (Nederlands) nummer van de klantenservice. En vergeet niet te melden dat er geen brief bij de verzending zat, de verzending veel te laat kwam en dat er geen (Nederlandse) voorwaarden op de site stonden. En gewoon heel heel heel lang volhouden dat je je geld terugwil, ongeacht wat ze je aanbieden. Oh ja, het vragen naar de naam van de call center medewerker en van haar baas helpt ook goed. Vooral als je dat gebruikt in combinatie met het voor de rechter slepen. Succes!

    Groet,
    Estelle

  41. Joke Says:

    Hallo Leo, en andere gedupeerden. Wij kwamen er dit weekend achter dat we zijn opgelicht voor meer dan € 750,- ik span denk ik wel de kroon als ik dit zo lees. Mijn fout was om ook de creditkaart van mijn partner daarvoor te gebruiken, hoe dom. Er brak hier behoorlijk paniek uit bij de constatering. Heb vanmorgen inmiddels de banken gebeld en de creditkaarten laten blokkeren. Heb een mail gestuurd naar Relift en Dermaskincs. Heb hetzelfde mailtje (van Dermaskincs) teruggestuurd gekregen als die van Janine, van Relift nog géén reactie gehad. Maar de telefoonnummers werken niet. Leon zou je op deze site je brief kunnen zetten die je gestuurd hebt met het emailadres erbij. Jouw brief is in het Engels en schijnt dat die erg indruk heeft gemaakt. Misschien dat Estelle het juiste telefoonnummer kan vermelden zodat we daar ook zelf contact mee kunnen maken. Mijn dochter praat vloeiend Engels dus dat moet wel lukken. De INGbank weet er inmiddels van maar heb er een hard hoofd in of die zich hierin vast willen bijten om het geld terug te krijgen. Ze plegen géén fraude zeggen ze omdat het in de kleine lettertjes gestaan heeft. Maar ik heb géén factuur en geen emailbevestiging van hun, kan dus niets teruglezen. De Rabobank zal alles doen om het geld teruggestort te krijgen zeggen ze, dus ik blijf hoop houden, anders niet op vakantie!😦 Hoop op reacties van jullie.

  42. leograper Says:

    Je vergat een reactie te plaatsen Joke? Lees het artikel goed door en kijk voor de laatste info op het forum van Kassa, de link staat in het artikel!
    Jij ook succes.

  43. leograper Says:

    Hallo Chris, inmiddels is het topic op Kassa al aardig groot, volg de link in de post om wijzer te worden en elkaar te helpen…
    Succes!

  44. chris Says:

    Lap, ik heb het ook zitten. Er werd een bedrag van 95.40 euro en van 84.57 Euro van mijn rekening gehaald. Heb mijn kaart laten blokkeren. Hopelijk wordt deze zaak goed ondezocht en krijg ik mijn geld terug, en iedereen die ze liggen hebben.

  45. leograper Says:

    Netjes, iemand met een OrderId! Dat moet haast wel lukken als ik alle berichtgeving naga, ikzelf en iemand anders heeft ook aangegeven, terugstorten of er volgen (gerechterlijke) stappen, dit wil ook wel eens helpen, ikzelf heb zelfs de verzendkosten teruggekregen mhv VISA, achteraf wel 2 potjes ontvangen maarja, veel te laat eigenlijk, daar heb ik nu weer geen boodschap aan😉
    Succes!

  46. Inge Says:

    Beetje schraal, maar toch een troost hier te lezen dat ik niet de enige ben die in de val is gelopen. Toen ik het door kreeg vorige week ben ik begonnen met te bellen met mijn bank (ING). Mastercard ingetrokken en ik krijg ook zo’n formulier over betwiste overboekingen. E-mail gestuurd in het Engels waarin ik m’n geld terugvraag. Maar wat ik hierzo lees geeft weinig hoop. Wel heb ik een order-id, want ik heb het boeltje uitgeprint alsvorens het venster te sluiten. Dus daar komen ze niet zomaar mee weg. Ik hou jullie op de hoogte en stel het op prijs dat anderen dat ook doen. We zullen heus niet de laatste slachtoffers zijn!

  47. Janine Says:

    Nadat ik het forum op kassa helemaal heb doorgespit heb ik het erop gewaagd een mail in het nederlands te sturen. Ik kreeg 2 uur later, om 00.32 uur het volgende antwoord:

    Hallo,
    Bedankt dat u contact met onze klantenzorg hebt gemaakt. Wij verzekeren u dat wij uw Meta Burn en African Mango rekening hebben geännuleerd en geen verdere onkosten zullen daarop worden belast.. Het is echter niet mogelijk om uw verzoek om terugbetaling online te bewerken. U mag contact met onze klantendienst opnemen op de onderstaande nummer om te zien of u in aanmerking komt voor terugbetaling. We bieden u onze excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groet,
    Meta Burn Support Team
    31858880316, 31858880321
    3278480306, 3278480334

    Of bellen helpt? Ik heb er vanochtend eerst nog een boze mail achteraan gestuurd…..Hoe ze erbij komen of ik in aanmerking kom? Discussie is niet mogelijk, gewoon geld terug storten. Eens kijken of ze weer zo snel antwoorden.
    Gr. Janine

  48. leograper Says:

    Hallo Janine,
    Ik denk dat dit, gezien eerder behaalde resultaten zoals bij mijzelf, wel voldoende is even.
    Ook ik heb meerdere berichten gestuurd, met als enige resultaat vragen van hun kant over een user/order ID, die niemand natuurlijk heeft.
    Mocht het later nodig zijn, geen probleem, maak ik een korte Engelse mail voor je…
    Groet,
    Leo.

  49. Janine Says:

    Tja, en ook ik kreeg een mail van visa met uw rekeningoverzicht staat klaar en ik dacht nog ‘ik heb niets gekocht’. Toch even kijken en jawel……bingo! Ong. 180 euro van de rekening.
    Ik heb al een formulier ‘verklaring betwiste transactie’ uitgeprint, maar een mail in het engels naar de firma’s wordt te lastig voor mij. Is het niet mogelijk dat iemand een voobeeld mail in engels hier neer zet?
    Heb ook fraudedesk.nl ingelicht. Ze waren op de hoogte en meldde dat ik het waarschijnlijk via visa wel terug zou krijgen. Dat hoop ik dan maar.

  50. leograper Says:

    Hallo Anita, ik denk dat dit (gezien het tempo van toevoegingen) het topje van de ijsberg is.
    Zal voor de volledigheid ook nog even een link naar het kassa forum plaatsen voor meer info.
    Succes!

  51. Anita Says:

    Met open mond van verbazing zie ik in de berichten dat ik niet de enige ben die hier ingetuind is.
    Ik heb in maart de bestelling geplaats voor 2 potjes creme, inderdaad via de Facebook link, en heb tot op 1 heden 1 potje ontvangen.
    Gisteren kreeg ik mijn ING overzicht waarin ik zag dat er in totaal € 180,00 afgeschreven was.
    Ik heb een “verklaring betwiste transacties” in moeten vullen en opgestuurd. Na het lezen van deze berichten heb ik me ook per mail aan ReliftXS gericht.
    Bedankt iedereen voor alle handige tips. Mij zal dit nooit meer overkomen, maarja, dat is wel een duur lesje geweest.

  52. leograper Says:

    Goedzo Estelle!
    Ook ik heb intussen mijn geld terug, via de email, en heb hiervoor kordaat en business Engels gebruikt met net als jij de dreiging om dit tot op de bodem enz..
    Je moet er flink tegenin, en er zouden idd bepalingen onderaan de aanbieding hebben gestaan, als ze er al waren, vrijwel niemand leest die dingen door.
    Leerschool is hier wellicht de tekst op te pakken en doorzoeken op zaken als (synoniemen van) abonnementen, maandelijks etc.
    Ik heb ze uitgedaagd met hun zgn leveringsvoorwaarden te komen omdat ze zoals jij zegt idd niet op welke site dan ook staan.
    Zie hiervoor alleen de webadressen die ik tot dusverre heb gevonden, er zijn er vast en zeker meer.
    Mede door aandringen van VISA heb ik zelfs de bezorgkosten terug gehad, en zit ik met één peper en zout potje met crème, nou ja, mijn vrouw dan😉
    Dank voor je heldere uiteenzetting, heeft de rest vast wat aan!
    Groet,
    Leo.

  53. Estelle Says:

    Helaas, helaas, ook ik wilde graag mooi zijn en ondanks dat mijn gevoel nee zei, heb ik toch de 2 proefpotjes besteld. De twee potjes heb ik wel gekregen en naast dat ze de kosten van die proefpakketjes van mijn rekening hebben afgeschreven, schreven ze 2 weken later ook nog eens bijna 200 euro af. Hun verhaal: op het moment dat je het proefpakketje besteld, sluit je direct een abonnement af. Je hebt dan twee weken om de potjes te proberen en je moet dan ook binnen twee weken aangeven als je geen gebruik wilt maken van het abonnement.

    Ik heb zelf met het bedrijf gebeld waar ze alleen Engels sprekende mensen hadden. Nou spreek ik voor mijn werk heel veel Engels dus daarin kon ik me wel redden, maar ik denk dat ze heel veel geld verdienen aan de mensen die dus geen Engels spreken en dus ook hun beklag niet kunnen doen. Ik ben daarbij ook nog niet eens op mijn mondje gevallen dus ik heb keer op keer op keer op keer herhaald dat ik mijn geld terug wilde. In eerste instantie kreeg ik niets, in tweede instantie kon ik de helft terugkrijgen en daarna heeft ze overlegd met haar supervisor en zou ik alles terugkrijgen. Ze heeft mijn account gesloten, het abonnement stopgezet en mij nummers gegeven voor het terugstorten van het geld. En daarnaast heb ik van haar haar naam en de naam van haar supervisor gevraagd en gekregen. En wonder boven wonder heb ik het geld inderdaad ook nog eens heel snel teruggekregen. Maar ik heb haar daarvoor wel de hele tijd in de rede moeten vallen en ik heb gedreigd hun aan te klagen. Ook hielp het dat ik heb aangegeven dat ik de potjes pas de dag ervoor had gekregen en dat daar geen begeleidende brief bij zat waarin stond was ik moet doen. Ook heb ik steeds maar herhaald dat er geen voorwaarden op de site stonden en dat ze mij mijn geld terug ging geven.

    Volgende keer ga ik toch eerst maar eens zoeken op internet en volg ik mijn gevoel. Succes iedereen!!

    Oh ja, Mastercard van de Rabobank is wel op de hoogte en van heb heb ik de benodigde papieren gekregen en ze zouden PROBEREN om mijn geld terug te krijgen. Gelukkig dat ik het zelf heb kunnen redden.

  54. leograper Says:

    Ik wens je succes met de mail, want ik krijg alleen maar onmogelijkheden terug zoals wat is uw account of order ID!
    Niemand heeft deze gegevens, en dan wordt het een kat en muis email gebeuren.
    Mijn VISA heeft er intussen flink werk van gemaakt, want alhoewel ik uiteindelijk 1 potje heb gehad, heb ik intussen zelfs de verzendkosten terug!
    Grote kans dat de Rabo dat voor jou ook kan gaan doen, zo hoop ik, natuurlijk ook voor de rest…

    Vielen me nog een aantal zaken op, er is nu sprake van de volgende web- en emailadressen;
    http://www.reliftxs.com, http://www.reliftcs.com, mydrmscne.com (al een tijdje en nog immer off-line) mangosupp.com (hun afval pagina) en support@reliftcs.com.
    Succes mensen!

  55. Elly Lammers Says:

    Ook ik ben er ingestonken, zag op mijn afschrift verschillende bedragen gebeld met de bank zij zeiden dat er om de 2 weken geld werd afgeschreven, gelijk creditcard geblokkeerd. Zij gaven het advies een mail naar bedrijf te sturen, en de bank stuurt mij papieren op om in te vullen waar door zij gaan proberen dit terug te halen. Rabo gaf toe ervan op de hoogte te zijn. Heel vervelend en ik doe het dus nooit meer.
    Elly

  56. leograper Says:

    Zoals ik al eerder riep, we zijn niet dom, hoogstens goedgelovig, en via Facebook, waarvan je mag verwachten dat ze eerst zaken natrekken, maar zoals blijkt dus niet..
    Nooit meer via Internet, valt wel mee, als je eenmaal ergens iets hebt gekocht dan is dat adres oha te vertrouwen.
    Ik koop wekelijks toch wel een aantal keer zaken via het Internet.
    Het grote probleem hier is dat een bedrijf in staat blijkt te zijn zaken van je VISA etc af te schrijven, zonder dat jij/ik daar goedkeuring voor geven.

    Klopt, wat je schrijft, maar het is niet compleet, er is tenminste nog 1 webadres, en ze opereren vanuit Amerika, via Engeland en distribueren vanuit Zweden.
    Wil je helemaal op de hoogte blijven, en dat geld ook voor de rest, en mogelijk nog nieuwkomers, ga dan ook even naar:
    http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/wees-gewaarschuwd-relift-xs/cpagina/30/

  57. Hilly Says:

    Hallo Leo ik ben ook de klos ben ook zo dom geweest om mij te laten verleiden hiervoor. ik las dit alles echt net op het internet heb direct mijn credit kaart na gekeken en inderdaad ze hadden bij mijn ook meer dan 169,- euro van de rekening gehaald ze hebben zelf het geld alweer teruggestort blijkbaar ??? maar wel 2 keer de bezorgkosten er afgehaald en inderdaad
    het gaat hier om Reliftxs.com en mydrmscne.com en beide afkomstig uit Watford. 2 keer een bedrag van 4,90 betaald. direct de creditkaart maatschappij gebeld ze kunnen het niet blokkeren maar krijg een brief in huis en die moet ik invullen en dan kunnen ze hem wel blokkeren maar goed dat duurt nog een paar dagen ondertussen kunnen ze nog wel bij mijn rekening komen. maar het is toch te gek voor woorden dat je nu alles eerst moet nakijken op het internet of het wel te vertrouwen is. ik heb besloten van nu af aan bestel
    Never nooit meer iets via het internet ben er klaar mee elke keer angsten uit staan of je rekening niet geplunderd word.
    groetjes Hilly

  58. leograper Says:

    Lees alles goed door Ellen, ik hoop dat er wat aan hebt..

  59. Ellen de Vries Says:

    Ook ik ben door deze sites benadeeld en hebben ze van mijn ing creditcard geld gehaald voor spullen die ze niet geleverd hebben.Zag het net dus zal morgen bellen.

  60. leograper Says:

    Hallo MamaMick,
    Sneu te horen dat ze ook bij jou in staat zijn geweest meer bedragen af te schrijven, ik hoop dat je het snel terug hebt.
    Overigens heeft het hele https:// hier niets mee van doen.
    Dit geeft alleen maar aan dat je verbinding op dat moment via een beveiligde verbinding werkt, waardoor kwaadwillenden bijv niets kunnen onderscheppen.
    Zij hebben de gegevens die jij opgaf tijdens het betalen van de bezorgkosten misbruikt voor nog meer incasseringen.
    Blijf het trouwens vreemd vinden dat dit zo maar kan, en ga daar zeker nog iets mee doen, succes Leo.

  61. quirynen Says:

    ja ik heb ook prijs met een Mastercard,ook 2 verschillende bedragen één voor 84.22 en één voor 95.65 terwijl ik getekend had voor 2,95 euro.Ik heb ook al klacht neergelegd bij mijn bank die er blijkbaar nog niet van op de hoogte waren.Mij hebben ze altijd wijs gemaakt als er een s achter http stond dat het dan een veilige website was niet dus!

  62. leograper Says:

    Hallo Greet,
    Ik heb net nog even gekeken, maar er is er echt nog maar 1 live, zijnde de reliftxs.com, mydrmscne.com was off-line, en is dat voor zover ik heb na kunnen gaan nog steeds.
    Wel duikt er intussen een derde op via mangosupp.com.
    En inderdaad denkt men onaantastbaar te zijn, want deze praktijken gaan gewoon door.
    Fraudedesk.nl wist hier verleden week niets van, want die heb ik dit ook direct doorgespeeld, gek genoeg nog niets van teruggezien op de website….
    Jij ook succes,
    Leo.

  63. leograper Says:

    Hallo Petra,
    Wij hebben een VISA kaart van de ANWB, en wellicht dat wij daarom met een andere helpdesk van doen hebben?
    In ieder geval gaf die persoon aan dat men het ‘bedrijf’ kent, en in principe deze rekeningen blokkeert zeg maar.
    Men heeft wel geprobeerd twee keer een bedrag te incasseren, iets van meer dan 60 en 80 euro, maar gelukkig is dat dus niet doorgegaan.
    Hij adviseerde ons een formulier, dat hij ons heeft toegestuurd, een zogenaamde “Verklaring betwiste transacties” in te vullen en op te sturen.
    Hierdoor zouden wij wellicht de bijna € 6 ‘onbezorgd kosten’ kunnen terugdraaien.
    Groet, Leo Graper, ik ben wel een prater, maar zo heet ik niet..:) succes jij ook!

  64. Carlot Says:

    Lap, ik heb ook prijs. Ik lees maar overal dat Visa inmiddels op de hoogte is maar er gaan toch nog voortdurend bedragen van de kaart af. Bij mij ook 182,50 euro van de rekening af. Heb een email gestuurd naar politie Watford, tot hiertoe geen reactie. Visa in bezig met onderzoek en hoop het geld terug gestort te krijgen.
    @leoprater: welke procedure heb jij gevolgd bij visa en welk formulier heb je moeteen invullen?

  65. Greet Says:

    deze twee websites bestaan nog steeds en hun praktijken zetten ze rustig voort!

  66. leograper Says:

    Vervelend dat het jou ook is overkomen, maar via de ING, wij meenden dat je alleen via een creditcard kon betalen?
    Gelukkig dus bij ons alleen bezorgkosten, vandaag het formulier van VISA om het terug te krijgen, maar afgerond € 6 valt dus wel mee.
    Ik hoop ook dat het je lukt Jolanda!

  67. Jolanda Says:

    Ik ben er dus ook ingestonken! Eerst zijn de 2 bedragen voor de monsters afgeschreven van mijn Mastercard en zie nu tot mijn schrik dat er nog 2 bedragen zijn afgeschreven In totaal 182,50 verdeeld over 2 verschillende webadressen. Heb direct de ING gebeld, maar die waren nog niet van deze praktijken op de hoogte. Advies van hen: zoek contact met het bedrijf en geef aan dat je geen toestemming hebt gegeven voor deze bedragen. Stuur deze en een eventuele reactie met een door de ING gestuurd formulier mee terug naar de ING. Hoop dat het nog goed komt …..


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: